Κυριακή, 24 Αυγούστου 2008

ΤΟ ΓΕΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ!


Σήμερα μαγειρεύοντας θυμήθηκα τα παιδικα μου χρονια....
τοτε που ο μπαμπας τις καθημερινες δουλευε μεχρι αργα και εμεις τρεχαμε στο σχολειο και μετα στα φροντιστήρια
και δεν μπορουσαμε το μεσημερι να βρισκομαστε στο τραπεζι.
Ετσι η μαμα καθε Κυριακη που ειμασταν ολοι στο σπιτι εβαζε τα δυνατα της να μας ευχαριστησει.
Μαγείρευε το πιο ωραιο και μπελαλίδικο φαγητο, και μετα εφτιαχνε και ενα γλυκάκι (ποτε χαλβα σιμιγδαλενιο και ποτε "χτιστο"ψυγειου ξερετε αυτο με τα μπισκοτα και την κρεμα) για να μας δειξει την χαρα της που ειμασταν ολοι εκει.
Σημερα λοιπον ο αντρας μου ειχε βολικη βαρδια στην δουλεια και ειπα να το ευχαριστηθούμε λιγακι.
Το πρωι ήπιαμε μαζι καφε και μετα οσο εγω εκανα τις απαραίτητες δουλιτσες αυτος μαζι με τα παιδια πήγανε βολτα την Μιλου και μετα έπαιξαν μαζι ενα παιχνίδι στον υπολογιστή(δυστυχώς) που δεν καταλάβαινε και πολυ ο γιος μου.
Εγω ειπα να μαγειρέψω ενα φαγητο απο εκεινα τα μπελαλίδικα που λέγαμε.....;
ΠΑΣΤΙΤΣΙΟ
Υλικα:
1 κιλο κιμα ,1πακετο μακαρονια Νο3
2 κρεμυδια, 1 πουμαρο,
μοσχοκαρυδο και κανέλα,
για την μπεσαμελ:
7 κουταλιες αλευρι, 1 λιτρο γαλα,2 κουταλιες βιταμ,
2 αυγα, αλατι πιπερι.
Εκτελεση
Ετοιμαζουμε τον κιμα, βραζουμε τα μακαρονια τα σουρώνουμε και τα περιχύνουμε με λιγο ελαιολαδο μεσα στο ταψι.
Απο πανω ριχνουμε τον κιμα.
Ετοιμαζουμε την μπεσαμελ ριχνοντας στην κατσαρολα το αλευρι και το βούτυρο και τα καβουρδίζουμε λιγο να παρει ενα χρυσο χρωμα,
μετα ριχνουμε με την μια το γαλα
και ανακατευουμε συνεχεια μεχρι να δέσει η κρεμα.

Την αποσύρουμε απο την φωτια και ριχνουμε τα αυγα χτυπημενα
,αλατι και πιπερι και λιγο μοσχοκαρυδο.

Την βαζουμε και αυτην πανω απο τον κιμα και ριχνουμε λιγο τριμμένο ρεγκατο για να κανει κρουστα.
Το ψηνουμε στους 200 βαθμους για μια ωρα περιπου.

Ε! αφου εκανα που εκανα το καλο ειπα να το κανω σωστα.Γιαυτο εκανα και μια μπουγατσα για πιο ευκολα μονο που αυτη την φορα την αλλαξα καπως την συνταγη.
Ειναι η γνωστη ΠΑΤΣΑΒΟΥΡΟΜΠΟΥΓΑΤΣΑ μονο που προσθεσα στο ψησιμο τριμμενο αμυγδαλο και κουβερτουρα σε σταγονες.
Την συνταγη σας την εχω δωσει παλιότερα......



Η μπουγατσα εγινε ΤΕΛΕΙΑ
και φυσικα την φαγαμε με παγωτο ΚΑΪΜΆΚΙ και
βύσσινο γλυκό φετινής σοδειάς απο την μαμα.
Μια Κυριακη μουρλια ηρθε και η αδερφουλα μου και τα τσακισαμε ολα αυτα μαζι....
ωραια περασαμε μονο που πρεπει να τρωμε κανα δυο μερες μονο χορτα για να χασουμε αυτα που πηραμε.

15 σχόλια:

αχτίδα είπε...

Καλημέρα φιληνάδα, την μπουγάτσα σου την ξαναείδα τυχαία πριν γνωριστούμε κάποια μέρα που έψαχνα στα μπλοκ και την είχα αντιγράψει.Απο ότι βλέπω είναι υπέροχη ,θα την κάνω ,όσο για το παστίτσιο το κάνωπολύ συχνά συνήθως τα Σάββατα που έχω πολύ κόσμο και ιδιαίτερα παιδιά.Μόνον που δεν βάζω κανέλα, δεν την μπορώ μέσα στα φαγητά.Καλημέρα ,καλή εβδομάδα!

Χελώνα είπε...

Καλά τέλειες οι καλτσούλες.Είσαι ταλέντο τελικά.Και φαγητά και χειροτεχνίες, μπράβο σου.

"ζαχαρούλα.." είπε...

πω πω..τι βλέπουν τα μάτια μου πρωί πρωί Δευτέρας?????????

καλή εβδομάδα!!

Δώρα είπε...

Νιώθω σαν να έχω τη γεύση από την κριτσανιστή μπεσαμέλ στο στόμα μου...Μμμμμμμμ

Δώρα είπε...

ΝΙώθω σαν να έχω τη γεύση από την κριτσανιστή μπεσαμέλ στο στόμα μου!!!

eirini είπε...

Γιατί μας το κάνετε αυτό με τις συνταγές βρε παιδιά;!!! Τα φτιάχνετε που τα φτιάχνετε, μην τα φωτογραφίζετε τουλάχιστον!!! Μας τρέχουν τα σάλια! Πουαντέρι θα σε μαλώσω!! Επιγόντως κομμάτι στην Θεσσαλονίκη!!! Δεν πιστεύω να το φάγατε όλο;;;;

eirini είπε...

Α! και κάτι άλλο! Χάλια περασες στις διακοπές σου...ε;...το είδα, το είδα...!!!
Η ζωντάνια σου πραγματικά με τρελλαίνει!!!

πουαντερι είπε...

@Αχτιδα μου καλησπερα σου(τετοια ωρα που το ανοιξα).
Αρχιζω να σε νιώθω σαν την μεγαλη μου αδερφη που περναει ετσι για ενα καλημερα να παει καλα η μερα μας!(και μου αρεσει πολυ).
Εγω παλι με την κανέλα εχω μια συμπαθεια και την βαζω σχεδον παντου, κατι σαν τον μαιντανο που λεμε...
Την μπουγατσα αυτη την κανω πολυ συχνα γιατι ειναι πολυ ευκολη και δεν εχει πολλα υλικα,ασε που ειναι πολυ ωραια για τα παιδια.
Ειδικα τον χειμωνα με ζεστο ρόφημα σοκολατας.
Παντως ριχνοντας μεσα σοκολάτα και αμύγδαλο εγινε ωραια.Δοκιμασε και αυτην την παραλλαγή;!
Την Μιλου μου την ειδες πως μεγαλωσε;;;


@αααχ!!! για αυτες τις καλτσουλες ΧΕΛΩΝΙΤΣΑ μου ξερεις τι εχω περασει για να τις μαθω;; αμα σου πω θα πάθεις..νύχτες ολοκληρες στο ίντερνετ σε ξενες bloger που πλεκουν να προσπαθω να καταλαβω απο φωτογραφιες και κινησεις χεριων (γιατι δεν ξερω την γλώσσα) τι κανουν και να το αντιγραφω πότε λαθος και πότε με μεταφραση λεξικου που δεν εχει καμια σχεση η ορολογία του πλεξιματος.
Ωσπου καποια μερα πηρα το πρωτο μου σχολιο στο blog μου....απο ελληνιδα....μονο παρτυ που δεν εκανα.!!!!!!!!
Και φυσικα δεν ηταν αλλη απο την sobraluz την καλη μας δασκαλα που μου εχει λειψει τωρα τελευταία.

@Ζαχαρενια μου εσενα δεν μπορω να σε φτασω με τιποτα βρε θηριο στην μαγειρικη.
οπότε η καλη κουβεντα απο το στοματακι σου μετραει διπλά.


@Δωρα:Μαλλον και το δικο σου το θα το πιάσω διπλό.
Ελα να σου κανω το τραπεζι!!!!!!

faraona είπε...

Πουαντερι μου
χαρηκα πολυ για τον μπαμπακα σου!μΠΡΑΒΟ ΤΟ ΘΗΡΙΟ .Φτου σκορδα,σιδερενιος.

Οσο για τα φαγητα σου αμαν μονο που τα βλεπω στις φωτο παχαινω...ααα βαλε και καμμια σαλατουλα κοριτσακι μου!

φιλια πολλα.

creationsbyeve είπε...

πωπω με τσάκισες φιλενάδα!! Στο παστίτσιο αντιστάθηκα, αλλά εκείνο το βύσσινο πάνω στη μπουγάτσα με έλιωσε!! Κάνω δίαιτα βρε!!! μην δείχνεις τέτοια πράγματα!!!!!!!!!
Οι κάλτσες σου καταπληκτικές!έγινες εξπερ!!!καλτσοεξπέρ!!!!
και γω τις Κυριακές συνήθως το χειμώνα κάνω σπέσιαλ φαγητά για το γιοκάκι μου΄;)

πουαντερι είπε...

@faraona:
Εσυ τουλαχιστον ξερεις ποσο με πονεσε την πρωτη φορα η περιπέτειά του.
Δοξα το Θεο ολα πηγαν καλα, σε ευχαριστω.
Οσο για τις σαλατες παντα βαζουμε στο τραπεζι και μια ετσι για χρωμα βρε παιδι μου... χα!χα!
σου υποσχομαι την αλλη φορα να φωτογραφισω μια και να σου την δειξω βρε για να μην εχεις να λες.
ΦΙΛΑΚΙΑ..



@ΕΙΡΗΝΗ:
Του δωσαμε και καταλαβε στις διακοπες αλλά και συ ειδα περασες σουπερ.
Το τσιπουρο που αναφερω καποιες φορες στην ουσια δεν ειναι τσιπουρο αλλά ρακή που το αγοραζουμε απο καποιον κρητικό που εχει μονο τετοια προιοντα στο Φαληρο (ενωώ κρητικα) αλλά το λεμε τσιπουρο για χαρη καποιου φιλου που δεν μπορει λεει να πιει ρακή γιατι του πέφτει λιγο δυνατο...που να ηξερε ο ανθρωπος τι του φτιαξαμε;;;
Οσο για το κομμάτι σου σε προσκαλώ να ερθεις εδω να σου κανω το τραπεζι.

πουαντερι είπε...

@EYA:
ειδες;!ειδες;! τα καταφερα επιτελους με αυτες τις καλτσες...μου ειχε γινει εμμονή.
Καλα εσυ τωρα βρηκες να κανεις διαιτα; αστην για το χειμωνα;;;;
Να τετοια λεμε και μετα μας φωναζουν ΑΓΟΡΟΜΑΝΕΣ!! λες και ειπαμε εμεις οτι για τα κοριτσια δεν μαγειρεύουμε....

eirini είπε...

Πρόσεξε πουαντέρι μου γιατί θα έρθω!! Μην κάνεις τέτοιες προσκλήσεις!!

cook είπε...

σλουρπ....αυτη τη μπουγατσα με το καιμακι πολυ τη ζήλεψα.....

πουαντερι είπε...

@cook:
αφου σου αρεσε τοσο ελα να σε κερασω ενα κομματι...!!!!!!!!!!!!!